top of page

We Are Coming

Dansk

FAQ

  • Hvornår kan jeg bestille produkter?

    • Bestillingsvinduet er åbent i 14 dage, og dette vil fremgå inde i portalen, hvor du kan bestille. ​ (1. januar, 1. april, 15. august og 1. oktober).

  • Hvornår kan jeg forvente at få de produkter, jeg bestiller?

    • ​1. januar - Forventet levering er ultimo marts måned 

    • 1. april  - Forventet levering er ultimo juni måned
    • 15. august - Forventet levering er ultimo oktober måned

    • 1. oktober - Forventet levering er ultimo januar måned.

  • Leveringstiderne er aftalt med din arbejdsgiver samt de er følge af reglerne fra Skat.

  • De forventede leveringstider står altid nævnt i katalogerne for produkterne og er også nævnt i din ordrebekræftelse, som du automatisk modtager pr. e-mail (PDF) på side 2.​​​​

  • Hvordan leveres min ordre?
    • Din ordre forventes leveret til nærmeste GLS pakkeshop, fra den adresse du har oplyst.

    • Du vil modtage e-mail fra systemet med information, når din ordre er pakket og på vej til dig.

    • Du modtager en SMS fra GLS pakkehop, når din pakke er klar til afhentning.​

  • Kan jeg få leveret, hvis jeg bor udenfor Danmark?

    • Nej – du skal opgive en dansk adresse for at du kan modtage din ordre i GLS pakkeshop.​​​

  • Kan jeg fortryde mit køb eller ombyttet produkterne efter levering?

    • Nej det kan du ikke ifølge reglerne fra SKAT. 

  • Hvis min ordre forsinkes eller ikke er leveret når løntræk starter, får jeg så kompensation?

    • Nej, reglen er at løntræk skal starte, selv om hele din ordre eller dele heraf ikke er leveret.​

  • Ejer jeg de produkter, jeg bestiller?

    • Nej, det er din virksomheds ejendom og bliver først dine, hvis du vælger at frikøbe dem i slutning af perioden.​

  • I slutningen af bruttolønsperioden sender Medarbejderfordele automatisk en e-mail til dig, hvor du skal beslutte dit til om du vil frikøbe produkterne til privat eje. Valget er dit eget.

    • Frikøbet sker via det unikke link, der findes i e-mailen.

    • Vælger du ikke at frikøbe, så sørger vi for afhentningen af produkterne, via fragtbrev hvor du skal pakke produkterne sammen i en kasse og derpå aflevere dem i en GLS pakkeshop​

  • Hvad hvis min ansættelse ophører eller jeg ikke modtager løn i en periode? Så har du samme mulighed og kan vælge at frikøbe produkterne eller returnere dem.​

  • Hvad må jeg bestille (mobiltelefon)?

    • Du kan bestille 1 (en) mobiltelefon og alt det tilbehør du måtte ønske dig. Tilbehøret må ikke overstige 50% af telefonens pris i henhold til reglerne fra Skat. Tilbehør, skal bestilles sammen med telefonen og på samme ordre.​ Du kan ikke komme til at gøre noget forkert, fordi systemet har taget højde for Skats regler.

  • Hvad må jeg bestille (tablet eller pc)?

    • Du kan bestille 1 (en) tablet eller pc og alt det tilbehør du måtte ønske dig. Tilbehøret må ikke overstige 50% af tablets eller pc’ens pris i henhold til reglerne fra Skat. Tilbehør, skal bestilles sammen med tablet eller pc og på samme ordre.​ Du kan ikke komme til at gøre noget forkert, fordi systemet har taget højde for Skats regler.

  • Beskattes jeg af mit køb?

    • Ja, hvis du vælger mobiltelefon, internet eller mobilabonnement, så bliver du beskattet af ”fri telefon”, hvis du ikke er det i dag. Vælger du tablet/Pc samt tilbehør hertil, beskattes du efter ”værns reglen”. Det betyder du beskattes som B-indkomst på 50% af vejledende pris årligt – dette er der taget højde for i priseksemplerne i kataloget og portalen. Du skal ikke gøre noget selv, din arbejdsgiver står for indberetning til skat.

    • Læs mere her: https://skat.dk/data.aspx?oid=2234831 

  • Er der prismatch, hvis jeg finder produkterne billigere et andet sted?

    • Nej, priserne er forhandlet mellem din arbejdsgiver og leverandøren.

  • Personalegoderne er underlagt SKATS regler. Det betyder der skal være en løn og trække beløbet på. Løntrækket skal køre kontinuerligt i min. 12 sammenhængende måneder og beløbet skal være fast.  Du kan således ikke indgå i ordningen på normal vis, hvis du er uden løn i perioden, hvor du skal trækkes i løn.​

​​​​

  • Hvad skal jeg være opmærksom på som medarbejder?

    • Beskatning ved køb af computere (herunder tablets og iPads), samt tilbehør hertil er omfattet af værnsreglen og skal derfor beskattes med 50% af nyprisen årligt (forholdsmæssigt fordelt på månederne i indkomståret). Beløbet skal indberettes som B-indkomst (eksklusiv AM-bidrag) af din arbejdsgiver. Dette er der taget højde for i kataloget og priserne. Dermed er priserne heri din reelle pris inden frikøb efter 12 måneder.

 

-

  • When can I order products?

    • The ordering window is open for 14 days and this will appear inside the portal where you can order. (January 1, April 1, August 15 and October 1).

 

  • When can I expect to get the products I order?

    • 1. January - Expected Delivery is at the end of March

    • April 1 - Expected Delivery is at the end of June

    • August 15 - Expected Delivery is at the end of October

    • October 1 - Expected delivery is at the end of January.

  • The delivery times are agreed with your employer as well as the consequences of the rules of SKAT.

  • The expected delivery times are always mentioned in the catalogs of the products and are also mentioned in your order confirmation, which you will automatically receive per. e-mail (pdf) on page 2.

  • What should I order (cellphone)?

    • You can order 1 (one) mobile phone and all the accessories you want. However, there is a requirement from Tax that an accessory product must cost a maximum of half (up to 50%) of the price of the main product.'

  • What should I order (computer / tablet)?

    • You can order 1 tablet or 1 computer and all the accessories you want. However, there is from

    • Tax a requirement that some accessory products may only be ordered once for a main product (iPad or computer). The accessory product must also not exceed 50% of the price of the main product. This means that not all accessory products can be ordered together with all tablets or computers.

  • Delivery of your order will take place when your salary deduction is agreed to begin.

 

  • Can I cancel or return products after delivery?

    • No, this will not be possible due to the rules from Danish tax administration.

 

  • If my order is delayed or not delivered when salary deduction begins, will I be compensated?

    • No, the rules are, your salary deduction begins, even though your order or parts of it isn’t delivered.

 

  • Do I own the products I order?

    • No, it is your employer’s property, and it becomes yours, if you choose to buy the product at the end of the period.

 

  • At the end of the Gross salary scheme period Medarbejderfordele automatically sends an email to you, where you need to decide if you want to buy the products to private ownership. The choice is yours

  • The buyout goes through a unique link provided in an email, and you pay with personal credit card.

    • If you choose not to buy, we will arrange for the collection of products, via a waybill where you need to pack the products together in a box and drop them off in a GLS parcel shop.

 

  • What if my employment ends or I don’t receive a salary in a period?

    • Then you have the same option and can choose to buy the products or return them.

 

  • Will my order be taxed?

    • Yes, if you choose a mobile phone, internet, or mobile phone subscription. You will be taxed as “free phone”, if you aren’t already.

    • If you choose a tablet/PC and accessories 50% of the recommended price will be taxed as a B-income annually. This is considered in the prices “after tax” in the portal. Your employer is responsible for reporting the amount to tax administration and you do not have to do anything.

    • Read more here: https://skat.dk/data.aspx?oid=2234831 

 

  • Do you price match, if I find the products cheaper another place?

    • No, the prices are negotiated between your employer and supplier.

 

  • Employee benefits are subjected to the rules from the Danish Tax administration.

    • This means that there must be a salary to deduct the amount from. The salary deduction must run continuously for at least 12 consecutive months and the amount must be fixed.

    • Thus, you cannot be included in the gross salary scheme in the normal way if you are without pay during the period when you are to be deducted in your salary.

English
Levering af produkte (FAQ-NN)
bottom of page