All-Care
Cykler / El-cykler

Hvad indebærer en All-Care-løsning for cykler og el-cykler?
What does an All-Care solution for bikes and
e-bikes include?
Dansk
Alle cykler og el-cykler leveres altid med en All-Care-løsning, der sikrer både medarbejder og arbejdsgiver optimal tryghed og beskyttelse.
Dækningsomfang for All-Care-løsningen
• Skader som følge af hændelige uheld – for eksempel hvis cyklen vælter og beskadiges, eller hvis den udsættes for utilsigtet påvirkning som styrt eller sammenstød.
• Tyveri af cyklen (forudsætter fremlæggelse af politianmeldelse – Anmeldelsen skal ske indenfor 3 dage fra hændelses dato).
• Skader skal anmeldes senest tre kalenderdage efter hændelsens indtræden.
• Dækningen gælder kun i måneder, hvor der foretages løntræk.
• Ved efterfølgende køb til privat eje ydes der 24 måneders reklamationsret, gældende fra sidste løntræks dato.
Procedure for skadesanmeldelse
• Alle skader skal anmeldes via vores hjemmeside.
• Vigtigt: Den beskadigede cykel eller el-cykel skal indleveres til reparation senest 10 arbejdsdage efter skadens anmeldelse.
• Bemærk venligst, at batterier til el-cykler betragtes som sliddele og ikke er omfattet af All-Care-løsningen.
Selvrisiko ved skader og tyveri
• Første skade dækkes uden selvrisiko.
• Ved efterfølgende skader pålægges en selvrisiko på kr. 499,-.
• Ved tyverihændelse dækkes ligeledes her med selvrisiko på kr. 1.500,-.
Ved gentagelse opkræves en selvrisiko på kr. 3.000,-. Ved tredje hændelse ophører dækningen for tyveri.
• Tyveridækningen gælder kun i løntræks perioder.
Undtagelser fra dækningen
• Kosmetiske skader såsom ridser, overfladisk slitage og skader på tilbehør som låse, hjelme og cykeltaske er ikke omfattet.
Behandling af skadesanmeldelser
• Anmeldelser behandles af N2R og besvares inden for 24 timer på hverdage.
• Anmeldelser modtaget i weekenden behandles førstkommende hverdag.
Reklamationer
• Eventuelle reklamationer indsendes via https://www.no2risk.com, ledsaget af en beskrivelse af problemet.
Behandling og reparation
• Reparationer og reklamationer håndteres af vores samarbejdspartner indenfor det valgte cykelmærke/vores autoriserede servicepartner. Når sagen er godkendt, kontaktes du med henblik på videre forløb – enten via postforsendelse eller ved fysisk indlevering i et servicecenter.
All-Risk dækning ved skade og tyveri
Ved skade: Såfremt Deres cykel påføres skade, vil reparation blive foretaget uden beregning for Dem, forudsat at skaden er omfattet af forsikringsbetingelserne.
Ved tyveri: I tilfælde af tyveri af Deres cykel, er De forpligtet til straks – og senest inden for 3 dage efter hændelsens indtræden – at anmelde forholdet til både politiet og til os. En kopi af politianmeldelsen skal fremsendes til os som dokumentation for kravets berettigelse.
Erstatning ydes efter følgende procentsatser, baseret på cyklens alder på tidspunktet for skaden eller tyveriet:
Alder på cyklen Erstatningsværdi
0-9 måneder 100 %
9-12 måneder 80 %
12-24 måneder 60 %
Erstatningen beregnes som udskiftningsværdi, der fastsættes ud fra cyklens alder og almindelig markedsværdi på tidspunktet for skaden eller tyveriet. I tilfælde af tyveri efter eksempelvis 10 måneders ejerskab, vil erstatningen udgøre 80 % af den fastsatte udskiftningsværdi. Erstatningen udbetales i samarbejde med cykelleverandøren.
All bikes and e-bikes are always delivered with an All-Care solution that ensures optimal security and protection for both the employee and the employer.
Coverage scope of the All-Care solution
• Damage caused by accidental incidents – for example, if the bike tips over and gets damaged, or if it is exposed to unintended impact such as a crash or collision.
• Theft of the bike (requires a police report – the report must be filed within 3 days from the date of the incident).
• Damage must be reported no later than three calendar days after the incident occurred.
• Coverage only applies in months where salary deduction is made.
• For subsequent purchase for private ownership, a 24-month warranty applies, starting from the date of the last salary deduction.
Procedure for reporting damages
• All damages must be reported via our website.
• Important: The damaged bike or e-bike must be submitted for repair no later than 10 working days after the damage has been reported.
• Please note that batteries for e-bikes are considered wear parts and are not covered by the All-Care solution.
Deductible for damages and theft
• The first damage is covered without deductible.
• For subsequent damages, a deductible of DKK 499 applies.
• For theft incidents, a deductible of DKK 1,500 applies. For repeated
incidents, a deductible of DKK 3,000 will be charged. After the third incident, theft coverage ceases.
• Theft coverage only applies during salary deduction periods.
Exclusions from coverage
• Cosmetic damages such as scratches, superficial wear, and damage to accessories like locks, helmets, and bike bags are not covered.
Handling of damage reports
• Reports are processed by N2R and answered within 24 hours on weekdays.
• Reports received during weekends are processed on the next business day.
Complaints
• Any complaints must be submitted via https://www.no2risk.com, accompanied by a description of the issue.
Handling and repair
• Repairs and complaints are handled by our partner within the selected bike brand / our authorized service partner. Once the case is approved, you will be contacted regarding the further process – either by postal shipment or by physical delivery to a service center.
All-Risk Coverage for Damage and Theft
In case of damage: Should Your bicycle sustain damage, repairs will be carried out at no cost to You, provided the damage falls within the scope of the insurance terms and conditions.
In case of theft: In the event that Your bicycle is stolen, You are obliged to immediately— and no later than within 3 days from the occurrence of the incident—report the matter both to the police and to us. A copy of the police report must be submitted to us as documentation for the validity of the claim.
Compensation is provided according to the following percentages, based on the age of the bicycle at the time of damage or theft:
Age of the bicycle Replacement value
0-9 months 100%
9-12 months 80%
12-24 months. 60%
Compensation is calculated as the replacement value, determined by the bicycle’s age and its current market value at the time of damage or theft. In the event of theft, for example after 10 months of ownership, the compensation will amount to 80% of the determined replacement value. Compensation will be paid in cooperation with the bicycle supplier.